روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

سفرنامه استانبول

راهنمای کامل سفر به استانبول

استانبول یکی از شهر های گردشگری جهان است که در کشور ترکیه واقع شده است. مکان‌ های تاریخی شهر استانبول با قرارگیری در کنار مکان‌ های زیبا تاریخی و گردشگری این شهر باعث می‌ شود تا همه دوست داشته باشند حداقل چند روز از عمر خود را در این شهر زیبا بگذرانند. با اینکه هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان برای بازدید از شهر استانبول آماده می‌ شوند. اما می‌ توان گفت بیشتر کسانی که به این شهر قدم می‌ گذارند مقیم قاره آسیا هستند. به طور کلی می‌ توان گفت که کشور ترکیه قوانین راحتی را برای سفر به این کشور در نظر گرفته است. همین موضوع باعث می‌ شود تا شاهد افزایش درخواست افراد برای سفر به این کشور و بازدید از شهر های زیبای آن باشیم. از آنجایی که کسب اطلاعات در رابطه با سفر به استانبول ممکن است یکی از دغدغه‌ های شما باشد، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سفر هلپر راهنمای سفر به استانبول را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی شهر استانبول

استانبول یکی از معروف‌ ترین شهرهای کشور زیبا و دوست داشتنی ترکیه است. با اینکه استانبول پایتخت ترکیه نیست. اما یکی از مشهور ترین و مهم‌ ترین شهرهای تجاری و فرهنگی این کشور است. جمعیت بالا این کشور باعث می‌ شود تا گاهی افراد تصور کنند که به جای آنکارا، استانبول پایتخت ترکیه است.

جاذبه‌ های گردشگری بسیاری این شهر باعث شده است تا از استانبول به عنوان سومین شهر پر گردشگر جهان یاد شود. انگیزه‌ های بسیاری وجود دارد که افراد بخواهند به شهر استانبول قدم گذارند. گاهی برخی از افراد تنها به دنبال لذت بردن از جاذبه‌ های طبیعی این شهر و بازدید از مکان‌ های تاریخی و فرهنگی هستند. اما گاهی نیز دیده می‌ شود که افراد به منظور خرید اجناس یا شرکت در جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها به این شهر رویایی قدم می‌گذارد.

تاریخچه غنی این شهر اوراسیایی باعث می‌ شود تا بتوانید با قدم زدن در موزه‌ ها و مراکز تاریخی این شهر با تاریخ پر پیچ و غم کشور ترکیه آشنا شوید. موقعیت جغرافیایی شهر استانبول به گونه‌ ای است که به راحتی به دریاهایی چون مرمره و دریای سیاه دسترسی دارد. این موضوع باعث می‌ شود تا تجارت دریایی در این شهر بسیار رونق داشته باشد.

از نظر آب و هوایی این شهر در زمستان سرد و بارانی و در تابستان گرم و مرطوب است. اما به طور کلی می‌ توان گفت که شهر استانبول یک شهر با آب و هوای چهار فصل است. شما با گشت و گذار در نقاط مختلف این شهر امکان تجربه آب و هوای مختلف در یک زمان را خواهید داشت.

مزایای انتخاب استانبول برای سفر

دلایل انتخاب استانبول برای سفر

دلایل انتخاب استانبول برای سفر ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که چرا از شهر استانبول به عنوان سومین شهر پر گردشگر جهان یاد می‌ شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل بسیاری کنار یکدیگر قرار گرفته است تا استانبول را به یکی از بهترین شهر های گردشگری جهان تبدیل کند. این دلایل به شرح زیرند:

 ۱: هزینه سفر به استانبول در مقایسه با هزینه سفر به دیگر شهر های خارجی بسیار مناسب است. این موضوع باعث می‌ شود تا دغدغه‌ های مادی کمتری در هنگام سفر به این شهر در ذهن مسافران قرار گیرد. ۲: این شهر زیبا دارای مراکز خرید و مکان‌ های تاریخی شهر استانبول بسیاری است که اجناس خود را با هزینه‌ ای مناسب برای فروش می‌ گذارند. در واقع می‌ توان گفت امکان خرید کم هزینه در این شهر وجود دارد. همین موضوع باعث می‌ شود تا افراد زیادی هر ساله به قصد خرید کالا و اجناس قدم به این کشور گذاشته و از این شهر زیبا دیدن کنند. ۳: دریافت ویزا یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که فرد برای سفر به یک کشور دیگر باید انجام دهد. از آنجایی که این مرحله گاهی دردسر دارد. افراد زیادی از سفر کردن صرفه نظر می‌ کنند. خوشبختانه امکان سفر به استانبول بدون داشتن ویزا فراهم است. همین موضوع خود یکی از دلایل ترغیب افراد برای سفر می‌باشد. ۴: مهمان نوازی ترک‌ ها یکی دیگر از عوامل انتخاب استانبول برای سفر می‌ باشد. تمامی افرادی که به این کشور سفر کرده‌ اند می‌ دانند که ترک‌ ها احترام ویژه‌ ای به مسافران خارجی می‌ گذارند. همین موضوع باعث می‌ شود تا امکان دریافت تخفیف برای مسافران خارجی در هنگام خرید فراهم باشد. ۵: آب و هوای خوب استانبول به خصوص در پاییز و بهار باعث می‌ شود تا هر ساله افراد زیادی به گونه‌ ای برنامه ریزی کنند که در این دو فصل استانبول باشند.

روش‌ های سفر به استانبول

روش‌هایی بسیاری وجود دارد که شما می‌ توانید با کمک گرفتن از آن‌ ها خودتان را به کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول برسانید. برخی از مهم‌ ترین این روش‌ها به شرح زیرند: روش هوایی سفر به استانبول: بهترین و مهم‌ ترین روش برای سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول استفاده از هواپیما است. در واقع می‌ توان گفت که اولین راهی که برای سفر به استانبول در ذهن افراد شکل می‌ گیرد، سفر از طریق خرید بلیط هواپیما استانبول است. روش زمینی سفر به استانبول: علاقه مندان سفر به استانبول می‌‌ توانند از طریق مرزهای زمینی نیز به کشور ترکیه سفر کنند. خوشبختانه امکان سفر به استانبول به وسیله خودرو شخصی، اتوبوس و همچنین قطار فراهم است. اما این روش‌ نسبت به روش هوایی متقاضیان کمتری دارد. دلیل این امر را می‌ توان سختی سفر زمینی به استانبول دانست. 

معرفی مکان‌ های تاریخی شهر استانبول

امنیت در شهر استانبول

هنگامی که تصمیم می‌ گیرید به شهری سفر کنید، لازم است تا با میزان امنیت موجود در آن شهر آشنا شوید. در واقع می‌ توان گفت که در شهر استانبول امنیت نسبی برخوردار است. اما به منظور مقابله با برخی از مشکلات احتمالی بهتر است تا به نکات زیر توجه داشته باشید. ۱: امکان سرقت اسناد، مدارک، جواهر و پول‌ های شما در هر کجای جهان فراهم است. بنابریان بهتر است در هنگام قدم زدن در شهر استانبول از به همراه داشتن این مدارک جدا خودداری کنید. چرا که در صورت سرقت مدارک شما در یک کشور خارجی ممکن است مشکلات بسیاری در طول سفر برای شما پیش بیاید. ۲: سعی کنید از تردد در مکان‌ های کم جمعیت خودداری کنید. اگر قرار است در شهر قدم بزنید سعی کنید مکان‌ هایی را برای قدم زدن انتخاب کنید که از جمعیت خوبی برخوردار باشد. ۳: پوشیدن لباس مناسب در هر مکان و زمانی لازم است. این موضوع حتی در کشور های خارجی نیز دیده می‌ شود. بنابراین سعی کنید از پوشیدن لباس‌ هایی که جلب توجه می‌ کند، خودداری کنید.

مکان‌ های تاریخی شهر استانبول

استانبول به عنوان یک شهر با تاریخ و قدمت فراوان شناخته می‌ شود. علاقه مندان به تاریخ و زندگی گذشتگان می‌ توانند برنامه سفر خود را به گونه‌ ای تنظیم کنند که امکان بازدید از زیباترین مکان‌ های تاریخی شهر استانبول فراهم باشد. موزه‌ ها، کاخ‌ های تاریخی و خانه‌ های قدیمی بسیاری در این شهر وجود دارند که شما می‌ توانید از آن‌ ها دیدن کنید. برخی از مهم‌ ترین مکان‌ های تاریخی شهر استانبول عبارتند از موزه ایاصوفیه، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، قصر توپکاپی و .‌..

 بازار های مهم شهر استانبول

ممکن است به عنوان یک مسافر دوست داشته باشید سری هم به بازار های مهم شهر استانبول بزنید. پایین بودن قیمت اجناس در این شهر باعث می‌ شود تا استقبال ویژه‌ ای از بازار ها و پاساژ های مهم شهر ترکیه صورت گیرد. قطعا نام بردن تمامی بازار های ترکیه نیازمند در داشت داشتن زمان بسیاری است. به همین دلیل تنها چندین مورد از معروف‌ ترین آن‌ ها را به شما معرفی می‌ کنیم. بازار های وادی استانبول، مال آف استانبول، و آکمرکز از مهم‌ ترین بازارها و مراکز خرید این شهر می‌ باشند. 

جاذبه های شهر استانبول

جاذبه های طبیعی استانبول

مسافران بسیاری دوست دارند حالا که فرصت بازدید از استانبول را به دست آورده‌ اند، سری هم به مراکز طبیعی این شهر بزنند. همان گونه که در ابتدا این مقاله نیز اشاره کردیم، شهر استانبول یکی از شهر های ترکیه است که از طبیعت چهار فصل برخوردار است. بنابراین بازدید از مکان‌ های طبیعی این شهر می‌ تواند ایده بسیار جالبی برای شما باشد. پیشنهاد ما این است که اگر روزی شانس با شما یار بود و فرصت بازدید از مکان‌ های طبیعی شهر استانبول را به دست آوردید، از مکان‌ هایی چون دریاچه ساپانچا، کولین داغ و پارک اورمانیا غافل نشوید.

هتل‌ های استانبول

هتل‌ های استانبول شهرداری استانبول نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا هر آنچه را که شما به عنوان یک مسافر نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهد. به همین دلیل شاهد پدید آمدن هتل‌ های پنج ستاره و چهار ستاره بسیاری با امکانات ویژه برای مسافران هستیم. از آنجایی که انتخاب یک هتل مناسب برای سکونت از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد می‌ شود ابتدا هتل‌ های استانبول را بشناسید. آنگاه با توجه به میزان بودجه‌ ای که برای رزرو هتل در نظر گرفته‌ اید، یکی از بهترین گزینه‌ های پیش رو را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شما با رزرو اینترنتی هتل امکان کاهش هزینه‌ های هتل را خواهید داشت. از بهترین هتل‌ های استانبول می‌ توانیم به هتل دیوان، و شانگری لابسفروس اشاره کنیم.

هزینه سفر به استانبول

یکی از مهم‌ ترین مواردی که قبل از برنامه ریزی برای سفر به استانبول باید به آن پرداخته شود، هزینه سفر به استانبول به این شهر است. هزینه سفر به استانبول شما به عوامل زیادی مرتبط است که در ادامه به معرفی آن‌ ها خواهیم پرداخت. ۱: اینکه شما تصمیم بگیرید با چه وسیله حمل و نقلی سفر کنید. در هزینه ناشی از سفر موثر است. به عنوان مثال اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید هزینه خریداری بلیط شما بسیار بیشتر از زمانی است که قصد دارید به وسیله اتوبوس یا قطار خودتان را به کشور ترکیه و شهر استانبول برسانید. ۲: هزینه رزرو هتل بخش زیادی از هزینه‌ های سفر به استانبول را به خود اختصاص می‌ دهد. به عنوان مثال اگر دوست داشته باشید در یکی از هتل‌ های پنج ستاره شهر استانبول ساکن شوید، قطعا هزینه سفر شما بسیار بیشتر از زمانی است که یک هتل ارزان دو ستاره را برای سکونت انتخاب می‌کنید. ۳: بخش دیگری از هزینه‌ های سفر شما به این شهر بزرگ صرف غذا هایی می‌ شود که مصرف می‌ کنید. مکان‌ هایی که می‌ روید و خرید هایی که انجام می‌ دهید. 

بهترین فصل سفر به استانبول چه موقع است؟

خرید بلیط هواپیما سفر به استانبول

علاقه مندان سفر به استانبول امروزه این امکان را خواهند داشت تا به صورت اینترنتی و حضوری بلیط خود را تهیه کنند. استقبال ویژه مسافران از تور های گردشگری سفر به استانبول باعث شده است تا در تمامی فصول سال امکان خریداری بلیط‌ های چارتر شده استانبول فراهم باشد. در واقع مسافران با خریداری این دسته بلیط‌ ها می‌ توانند شانس خود را برای تجربه یک سفر ارزان‌ تر افزایش دهند. به طور کلی می‌ توان گفت شما هر نوع بلیط هواپیمایی را که بخواهید به راحتی می‌ توانید برای سفر به شهر دوست داشتنی استانبول انتخاب و خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

اگر به دنبال یک بازه زمانی خوب برای سفر به شهر استانبول هستید، بهتر است بدانید که آب و هوای شهر استانبول همیشه مطلوب است. اما در فصل بهار به دلیل روییدن بیشتر گل‌ها و سرسبز شدن باغ‌ ها و تازگی طبیعت آب و هوا کمی بهتر از مابقی فصل‌‌ ها می‌ باشد و بهترین زمان سفر به استانبول میباشد.

چگونه هزینه‌ های سفر به استانبول را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌ های سفر یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های افراد است. راه‌ های بسیاری وجود دارد که هر فرد می‌ تواند با توجه به شهر یا کشوری که قرار است به آن سفر کند، هزینه‌ های خود را کاهش دهد. برای کاهش هزینه سفر به استانبول راهکار های زیر پیشنهاد می‌ شود. ۱: برنامه ریزی کردن برای سفر یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که می‌ توانید در جهت کاهش هزینه‌ های سفر خود انجام دهید. در واقع شما می‌ توانید با یک برنامه ریزی اصولی از کار هایی که موجب صرف هزینه‌ های اضافی در سفر می‌ شود، خودداری کنید. ۲: خرید بلیط اینترنتی تهران به استانبول از مجموعه‌ های اینترنتی فعال در این زمینه همچون میزبان فلای باعث می‌ شود تا بتوانید بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ های بالا، بلیط دلخواه خود را تهیه کنید و در صورت وجود فرصت‌ های ویژه برای خریداری بلیط‌ های ارزان قیمت‌ تر این فرصت‌ ها را از دست ندهید. ۳: خریداری استانبول کارت کمک می‌ کند تا هزینه حمل و نقل شما و بازدید از برخی مکان‌ های گردشگری برای شما به طور قابل توجه‌ ای کاهش یابد. ۴: انتخاب هتل‌ های تک ستاره به جای هتل‌ های لوکس و گران قیمت از دیگر روش‌ هایی است که می‌ تواند در کاهش هزینه‌ های سفر به ترکیه و بازدید از شهر استانبول موثر باشد. ۵: مصرف غذا های ساده‌ تر و خودداری از مراجعه به مراکز فروش معروف از دیگر پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌ های سفر می‌ باشد. ۶: خریداری سیم کارت ترکیه یکی دیگر از اقداماتی است که شما می‌ توانید با انجام آن هزینه‌ های ناشی از تماس و برقراری ارتباط خود را به طور قابل توجه‌ ای کاهش دهید. ۷: به تمامی کسانی که سعی دارند هزینه سفر خود به استانبول را کاهش دهند، توصیه می‌ شود تا با انتخاب زمان‌ های کم مسافر سال به هدف خود برسند.