روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

روی خط

مطالب متفاوت وبلاگی

معرفی مکان‌ های تاریخی شهر استانبول

امنیت در شهر استانبول

هنگامی که تصمیم می‌ گیرید به شهری سفر کنید، لازم است تا با میزان امنیت موجود در آن شهر آشنا شوید. در واقع می‌ توان گفت که در شهر استانبول امنیت نسبی برخوردار است. اما به منظور مقابله با برخی از مشکلات احتمالی بهتر است تا به نکات زیر توجه داشته باشید. ۱: امکان سرقت اسناد، مدارک، جواهر و پول‌ های شما در هر کجای جهان فراهم است. بنابریان بهتر است در هنگام قدم زدن در شهر استانبول از به همراه داشتن این مدارک جدا خودداری کنید. چرا که در صورت سرقت مدارک شما در یک کشور خارجی ممکن است مشکلات بسیاری در طول سفر برای شما پیش بیاید. ۲: سعی کنید از تردد در مکان‌ های کم جمعیت خودداری کنید. اگر قرار است در شهر قدم بزنید سعی کنید مکان‌ هایی را برای قدم زدن انتخاب کنید که از جمعیت خوبی برخوردار باشد. ۳: پوشیدن لباس مناسب در هر مکان و زمانی لازم است. این موضوع حتی در کشور های خارجی نیز دیده می‌ شود. بنابراین سعی کنید از پوشیدن لباس‌ هایی که جلب توجه می‌ کند، خودداری کنید.

مکان‌ های تاریخی شهر استانبول

استانبول به عنوان یک شهر با تاریخ و قدمت فراوان شناخته می‌ شود. علاقه مندان به تاریخ و زندگی گذشتگان می‌ توانند برنامه سفر خود را به گونه‌ ای تنظیم کنند که امکان بازدید از زیباترین مکان‌ های تاریخی شهر استانبول فراهم باشد. موزه‌ ها، کاخ‌ های تاریخی و خانه‌ های قدیمی بسیاری در این شهر وجود دارند که شما می‌ توانید از آن‌ ها دیدن کنید. برخی از مهم‌ ترین مکان‌ های تاریخی شهر استانبول عبارتند از موزه ایاصوفیه، مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، قصر توپکاپی و .‌..

 بازار های مهم شهر استانبول

ممکن است به عنوان یک مسافر دوست داشته باشید سری هم به بازار های مهم شهر استانبول بزنید. پایین بودن قیمت اجناس در این شهر باعث می‌ شود تا استقبال ویژه‌ ای از بازار ها و پاساژ های مهم شهر ترکیه صورت گیرد. قطعا نام بردن تمامی بازار های ترکیه نیازمند در داشت داشتن زمان بسیاری است. به همین دلیل تنها چندین مورد از معروف‌ ترین آن‌ ها را به شما معرفی می‌ کنیم. بازار های وادی استانبول، مال آف استانبول، و آکمرکز از مهم‌ ترین بازارها و مراکز خرید این شهر می‌ باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.